Tuesday 5 June 2012

Ραβασάκια τῶν τῳ πάλαι κεκοιμημένων...*

              Πρός  τήν γαθονίκην μου._

         Βαρυμένος  το κόσμου τ ζάλ
         Θλιβερός π'τά τόσα δεινά μου._
          μοναξιά κι ρημίαις ποθοσα
          ν'νασάνη δόλια καρδιά μου._ !!
                           __
          Νά χυθ στά πικρά μου τά στήθη
          τς δροσις τό γλυκύ τό γέρι
          νά ξεχάσω τίς μετραις πίκρες
          ζωή δ κάτω πού φέρει. _!!
                          __
          Κι ντί ν'αύρο δροσιά καί γαλήνη
          μοιρολόγια καημούς βρίσκω πάλι
          μά σ'ατά τά πικρά μοιρολόγια
          εδα μέσα μιά χάρι μεγάλη. _ !!
                        __
          χ ! δούμαι !  κόρη πού φθίνω
          δέν πάρχει γιά μέ οκτιρμός
          ρέει  πασμου βίος καί σβήνω
          το ρωτα μέ φλέγει καϋμός. _!!
                      __
          ταν αρα ψυχρά ψιθυρίζει
           ν ρχ ραίας νυκτός
           δυό πουλάκια φρικτά ποφέρουν
           καί τό τέλος λπίζουν Παντός. _ !!

                                                       Ἔλπιζον. Ἔλπιζον.

                                                                Δημήτριος Κεσμέτης
 
*   Ἐν  Κωνσταντινουπόλει, 28 πριλίου,  γνώστου τους. Ἐπάνω ἀριστερά γράφει: «ὁ πατέρας μου πρός τήν μητέρα μου». Τό ραβασάκι διέσχισε  «ἀνταλλάξιμες» θάλασσες τό 1923,  ἔφτασε  ἐπιτέλους  στήν Ἑλλάδα, ἐπέζησε, ἄν καί σχεδόν κουρελιασμένο, περιπέτειες καί περιέπειες στόν κόρφο τῆς Ἀγαθονίκης Δ. Κεσμέτη, μεταφέρθηκε  ἀπό τήν Κοκκινιά στόν Ὑμμητό,  ἔμεινε χρόνια μετά τόν θάνατο της, μέσα στήν κατοχική πείνα τοῦ 1943, ἀφανῶς στό πορτοφόλι τοῦ γιοῦ της Γεωργίου κι ἀνασύρθηκε ἀπό κεῖ τήν ἡμέρα τοῦ αἰφνιδίου θανάτου του, πάνω στό τραπέζι τῆς νεκροψίας, τό 1962. Κράτησα τήν ὀρθογραφία καί ἀνορθογραφία, τήν στίξη καί πάνω ἀπ’ ὅλα τό φρόνημα τοῦ πάππου μου: Ἔλπιζον. Χωρίς θαυμαστικά. Μόνο μέ τήν ἁπολυτότητα τῆς τελείας ἑνός ἑρμηνευτικοῦ: Θάρσει καί ἀνδρίζου.
Ἀναστασία  Γ. Κεσμέτη
2 Ἰουνίου 2012, ΨυχοΣάββατο - τό  λεγόμενο «Χρυσό Κόλλυβο».

1 comment:

π.Κων.Καλλιανός said...

Κι ὅμως, ἔχει ψυχή αὐτό τό λιτό ποίημα, γιατί εἶναι σταλαγμός καρδιακός, βιωματικη κατάθεση. Μᾶς συγκίνησε πάλι ἠ Νατάσα. Νἄχει τὴν εὐχή τῶν προγόνων της. π.κ.καλλιανός