Wednesday 4 May 2011

«18 Ημέρες στο Κονγκό»

Έλαβα πρόσφατα ένα μικρό (64 σελίδων) βιβλίο με τον παραπάνω τίτλο. Συγγραφέας του είναι ο αγαπητός αδελφός και συλλειτουργός Αρχιμ. Γεώργιος Χρυσοστόμου, Πρωτοσύγκελλος της Ι.Μ. Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας.

Το όμορφο αυτό και φροντισμένο τυπογραφικά και καλλιτεχνικά βιβλίο (από τις Γραφικές Τέχνες «Μέλισσα» της Ασπροβάλτα) εκδόθηκε φέτος (2011) από το Γραφείο Εξωτερικής Ιεραποστολής της Ι.Μ. Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας, το οποίο έχει ως στόχο του, όπως επισημαίνει στον Πρόλογο ο Σεβ. Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ.κ. Παντελεήμων, «...αφενός να κάνει γνωστό το έργο του ευαγγελισμού των αδελφών μας στις άλλες ηπείρους και αφετέρου να ενισχύσει, με όποιον τρόπο ήταν δυνατό, αυτή τη μεγάλη προσπάθεια».

Ο ίδιος ο συγγραφέας, άξιος πολλών και θερμών συγχαρητηρίων για τους ευγενικούς του κόπους, στον δικό του πρόλογο του βιβλίου - ημερολογίου, μας ενημερώνει πως «Από 15 Ιανουαρίου έως 1 Φεβρουαρίου 2011 βρέθηκα στη Ρεπουμπλικανική Δημοκρατία του Κονγκό, προσκεκλημμένος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κεντρώας Αφρικής κ. Νικηφόρου, προκειμένου να διερευνήσω τρόπους συμμετοχής του Γραφείου Εξωτερικής Ιεραποστολής της Μητροπόλεώς μας σε δράσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Κονγκό. Ταυτόχρονα δίδαξα μαθήματα λειτουργικής, ως επισκέπτης καθηγητής, στη θεολογική σχολή του ορθόδοξου πανεπιστημίου, που λειτουργεί στην Κινσάσα, πρωτεύουσα της χώρας.

Πριν ακόμη ξεκινήσω το μακρινό μου ταξίδι, είχα αποφασίσει να κρατήσω καθημερινό ημερολόγιο, όπως και έκανα. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μου έμαθα, είδα και άκουσα τόσα πολλά και άγνωστα πράγματα, τα οποία ούτε μπορούσα να φανταστώ. Τις ιεραποστολικές αυτές εμπειρίες θεώρησα καλό να τις μοιραστώ και με άλλους συνανθρώπους μου, καθώς η γνώση πρέπει να πολλαπλασιάζεται και να γίνεται κτήμα των πολλών. Έτσι κι αλλιώς, πολλοί, πάρα πολλοί, όπως συγγενείς και συνάδελφοί μου, πνευματικά παιδιά και φοιτητές μου, ενορίτες και συνεργάτες μου, φίλοι και γνωστοί μου θα περίμεναν να ακούσουν κάτι από εμένα. Έτσι, προέκυψε το μικρό αυτό βιβλίο. Με άλλα λόγια, θεώρησα σωστό να μεταδώσω τις εμπειρίες μου με έναν εποπτικότερο τρόπο. Γι’ αυτό και το κείμενο εμπλουτίσθηκε με φωτογραφικό υλικό.

Παρόλο που η παρούσα έκδοση δεν στοχεύει σε κάποιο ειδικό κέρδος, θα ήμουν εξαιρετικά ευτυχής εάν συντελούσε στην αφύπνιση συνειδήσεων και στην καλλιέργεια ιεραποστολικών κλίσεων».

Η έκδοση εμπλουτίζεται από 48 (+9 μικρές ένθετες) φωτογραφίες που δείχνουν παραστατικά το οδοιπορικό του συγγραφέα στην ήπειρο των δακρύων και συγκεκριμένα στο Κονγκό. Αφιερώνεται δε: «Σε όλους εκείνους που εργάστηκαν και εργάζονται για τη διάδοση της Ορθοδοξίας και την επικράτηση του Ευαγγελίου της αγάπης, της ειρήνης και της δικαιοσύνης του Θεού σε ολόκληρο τον κόσμο»
.

No comments: